Kolejny rok minął, a Boże Narodzenie powoli wygląda zza rogu. Abyście byli na bieżąco ze wszystkim, co przynosi ten zabiegany sezon, przygotowaliśmy ten artykuł, który zawiera wszystkie niezbędne informacje – sezonowe dopłaty, zmiany w usługach, dostosowania godzin otwarcia, daty dla ostatnich nadawanych przesyłek w depozytach – wszystko wygodnie w jednym miejscu 🎄👇
PS. Będziemy ciągle dodawać i aktualizować informacje w tym artykule aż do końca roku dla Was.
Sezonowe dopłaty
firm kurierskich
Jak co roku, niektórzy z naszych partnerów przewoźników ogłosili sezonowe dopłaty na nadchodzące miesiące z powodu spodziewanego większego wolumenu przesyłek.
Sezonowe dopłaty są nieodłącznym elementem nadchodzącego gorącego sezonu. Aby poradzić sobie ze wzrostem ilości przesyłek bez załamania, niektórzy z naszych partnerów przewoźników za granicą tymczasowo podnoszą ceny. Zapewnia to maksymalną efektywność procesu i jakość usług dla klientów.
📦 Poniżej znajdziecie tabelę ze strukturyzowanymi zmianami sezonowymi przewoźników:
Wymienione wyżej dopłaty dotyczą nadawania przesyłek (ich składania) w Czechach, ceny za nadawanie w innych krajach mogą się różnić.
Dostawa przed świętami
przez partnerskie firmy kurierskie
Nasi partnerzy logistyczni podali nam zalecane terminy, aby zapewnić dostawę przesyłek do 24.12.
Poniżej znajdziesz tabelę z obowiązującymi terminami każdego międzynarodowego przewoźnika.
📦 Daty te dotyczą dostaw w ramach naszej sieci – co oznacza, że paczki powinny trafić do naszego polskiego magazynu przed tym terminem.
Dopłaty te zostaną uwzględnione w naszym cenniku zgodnie z ogólnymi warunkami od dnia 1 listopada 2023.
Skrócony podstawowy czas przechowywania paczek
w punktach odbioru i Z-BOXach
Co roku, w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, skracamy czas przechowywania paczek w punktach odbioru i Z-BOXach, aby przepływ przesyłek był jak najbardziej płynny. Pozwala to na bardziej elastyczne zarządzanie pojemnością punktów odbioru i zachęca odbiorców do szybszego odbierania paczek. Oznacza to również, że kwoty pobrania przy odbiorze (COD) trafiają szybciej na docelowe konta bankowe.
📦 Od 1 listopada do 21 grudnia 2023 roku czas przechowywania paczek zostanie skrócony w punktach odbioru i Z-BOXach w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
Pick-up points: 5 + 2
- Odbiorcy mają 5 dni na odbiór paczki (na podstawie godzin otwarcia punktu odbioru).
- Możliwe jest przedłużenie podstawowego okresu przechowywania paczki, ale tylko o 2 dni.
- Przedłużenie okresu przechowywania za pośrednictwem aplikacji mobilnej Packeta jest możliwe tylko dzień po dniu (do maksymalnie 2 dni).
- Ważne jest, aby sprawdzić godziny otwarcia punktów odbioru, ponieważ niektóre są otwarte w weekendy, a one stanowią podstawę okresu przechowywania paczek.
Na przykład, jeśli paczka zostanie dostarczona do punktu odbioru w poniedziałek, 6 listopada:
I punkt odbioru jest otwarty od poniedziałku do piątku, okres przechowywania zostanie ustawiony do 13 listopada. Możliwe jest przedłużenie do 14 i 15 listopada.
LUB punkt odbioru jest otwarty od poniedziałku do soboty, okres przechowywania paczki zostanie ustawiony do 12 listopada. Możliwe przedłużenie na 13 i 14 listopada.
LUB punkt odbioru jest otwarty od poniedziałku do niedzieli, wtedy okres przechowywania będzie trwał do 11 listopada. Możliwe przedłużenie na 12 i 13 listopada.
Z-BOXy: 2+1
- Odbiorcy mają 2 dni kalendarzowe na odbiór paczki.
- Możliwe jest przedłużenie podstawowego okresu przechowywania paczki tylko o jeden dzień kalendarzowy.
- Maksymalny okres przechowywania to 3 dni kalendarzowe.
📦 Jak przedłużyć okres przechowywania paczki
- Przez aplikację mobilną Packeta (najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie 🙂)
- Za pomocą linku, który otrzymałeś w powiadomieniu e-mail o dostarczeniu Twojej paczki do docelowego punktu odbioru.
- W śledzeniu paczki online.
- Kontaktując się z naszą obsługą klienta.
- Przez oficjalny formularz kontaktowy Zásilkovna.
- Przez naszego Packetabota.