Black Friday lub „Dzień z największymi rabatami w roku” jest prawdopodobnie najbardziej oczekiwanym corocznym wydarzeniem w Rumunii, które doczekało się już 11. edycji.
Miłośnicy zakupów mają okazję wejść w posiadanie upragnionych przedmiotów po znacznie obniżonych cenach w porównaniu z innymi porami roku.
Jak przygotować sklepy internetowe na Black Friday 2021
Planowanie oferty produktowej w celu maksymalizacji sprzedaży!
- Negocjacje z dostawcami i przygotowanie produktów do kampanii Black Friday;
- Odpowiedni wybór produktów w najlepszej cenie;
- Stwórz unikalną stronę docelową dla każdej z Twoich ofert;
- Zapewnienie katalogu z pełną informacją o promowanych produktach;
- Jak najdokładniejsze szacowanie i zapewnienie zapasów produktów, które mają być promowane;
- Dostarczanie: dywersyfikacja metod dostarczania i negocjowanie warunków umownych;
- Nienaganne zapewnienie usług zarządzania relacjami z klientami;
- Zapewnienie dodatkowych zasobów w obszarze logistyki, przygotowania i wysyłania paczek;
Planowanie techniczne sklepu internetowego
- Zoptymalizuj szybkość ładowania strony;
- Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych;
- Sprawdź swoje pozycje w wyszukiwarkach i przeanalizuj konkurencję;
- Przygotuj infrastrukturę sklepu internetowego (serwer, itp.), aby zapewnić jej obsługę dużego ruchu;
- Synchronizuj strategię Social Media z taktyką maksymalizacji sprzedaży na stronie internetowej;
- Ulepsz swoją strategię E-mail Marketingu i komunikacji online;
- Rozwiązuj z wyprzedzeniem wszelkie problemy związane z check-outem;
Jak wyglądał Black Friday 2020?
Rok 2020 był dziesiątym rokiem, w którym rumuński e-commerce świętował ideę Black Friday. Według przedstawicieli eMAG, 10. edycja Black Friday pobiła wszystkie rekordy odnotowane do tej pory przez to wydarzenie.
W ten sposób eMAG odnotował w ciągu jednego dnia 12,4 mln wizyt (o 1,6 mln wizyt więcej niż w 2019 r.) i zamówione produkty o wartości 585,7 mln lei (równowartość 120 mln euro ) – o 17% więcej niż w 2019 r.
W eMAG, najlepiej sprzedającymi się kategoriami produktów Black Friday 2020 były:
- Home & Deco – 271,000 sprzedanych produktów
- Pielęgnacja osobista – 197,000
- Małe AGD – 106,000
- Zabawki – 90,000
- TV – 66,000
- Napoje oraz kawa – 66,000
- Lodówki – 35,000