Blog

BREXIT i związane z nim zmiany

4.02.2021, 10:50

BREXIT przyniósł znaczące zmiany w handlu międzynarodowym, wpływając na przepisy celne i podatkowe. Dowiedz się, jak BREXIT i związane z nim zmiany wpływają na wysyłki do Wielkiej Brytanii oraz jakie kroki podjąć, aby dostosować się do nowych regulacji.

BREXIT i związane z nim zmiany przy wypełnianiu zgłoszenia celnego

Aktualizacje
4.2.2021, 11:50

Drodzy klienci, 

Nasz partner, który dostarcza przesyłki w Wielkiej Brytanii (Royal Mail), poinformował nas o zmianach przy wypełnianiu zgłoszenia celnego oraz przekazał informację, których potrzebują do pomyślnej dostawy przesyłek w Wielkiej Brytanii.

W związku z tym, poniższe punkty są obowiązkowe przy wypełnianiu zgłoszenia celnego:

Waga produktu (nowe wymagane pole)

Kod HS – kod celny towaru

Opis przedmiotu

Kraj pochodzenia

Ilość

Wartość (całkowita, nie za sztukę)

Przesyłanie przesyłek przez nasz system nie będzie możliwe bez wypełnienia wymaganych pól. Przesyłki, które zostały już wysłane i nie można ich oznaczyć, będą obsługiwane indywidualnie.

Dziękujemy za zrozumienie,

Your Packeta.pl

BREXIT i związane z nim zmiany po zawarciu umowy

Aktualizacje
11.1.2021, 08:20

Drodzy klienci,

Przesyłamy dodatkowe informacje na najcześciej zadawane pytania dotyczące Brexitu i wysyłki do Wielkiej Brytanii

Należy pamiętać, że nawet po zawarciu umowy, rejestracja podatkowa w Wielkiej Brytanii i numer EORI są obowiązkowe.

Procedura celna

Przesyłki do 135 £ nie podlegają opłatom celnym ale muszą podlegać podatkowi VAT w Wielkiej Brytanii. W przypadku przesyłek o wartości powyżej 135 £, pochodzenie towarów musi być wskazane w zgłoszeniu celnym. W przyszłości, dowód pochodzenia towarów (tzw. treść preferencyjna) powinien być umieszczony bezpośrednio na etykiecie przewoźnika. W tej chwili nasz partner logistyczny pracuje nad modyfikacją i wdrożeniem etykiety, ale w przyszłości kluczowe będzie, aby informacja o pochodzeniu towaru była zawsze podawana poprawnie, zarówno podczas przesyłania za pośrednictwem API jak i sekcję klienta.

W międzyczasie, tj. przed zakończeniem wdrożenia etykiet, prosimy o wypełnienie dokumentu o pochodzeniu towaru, a następnie włożenie go do przesyłki. Drugą opcją jest wpisanie na dokumencie  treści preferencyjnej bezpośrednio z faktury, który również należy włożyć do przesyłki. Zalecamy również umieszczanie na przesyłkach treści preferencyjnej, nawet po zmianie etykiety, ponieważ przy wjeździe do Wielkiej Brytanii jest to ważniejszy dowód pochodzenia dla urzędu celnego.

Dziękujemy za wyrozumiałość

Packeta.pl

Ważne: Dostawa do Wielkiej Brytanii jest ograniczona!

 

Aktualizacje
21.12.2020, 15:30

Drodzy Klienci,

Ze względu na nowe ograniczenia związane z COVID-19 wszyscy przewoźnicy mają trudności z dostarczeniem przesyłek z i do Wielkiej Brytanii. Niektórzy z nich nawet całkowicie zaprzestali świadczyć usługi. Sytuacja z Brexitem staje się bardzo niepewna i może prowadzić do wielu frustracji, opóźnień i zwrotów na całym łańcuchu dostaw.

Na chwilę obecną zalecamy zaprzestanie wysyłania towarów do Wielkiej Brytanii i poinformowanie swoich klientów o zaistniałej sytuacji.

Tak szybko jak to możliwe, wrócimy do Was z dalszymi aktualizacjami dotyczących usług.

Przepraszamy za niedogodności jakie mogą powstać z tego powodu. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Z poważaniem,

Packeta.pl

BREXIT i związane z nim zmiany – Aktualizacje

Marketplace, Irlandia i Wielka Brytania

Aktualizacje
18.12.2020, 10:00

Drodzy klienci,

Niedawno informowaliśmy o zmianach związanych z przesyłkami do Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę, że Wielka Brytania od dnia 1 stycznia 2020 r. wychodzi z Unii Europejskiej. Teraz mamy dodatkowe ważne informacje do przekazania.

Wysyłka do Republiki Irlandii (IE)

Nasze obecne rozwiązanie przez przewoźnika Hermes, polega na wysyłaniu towarów do Irlandii przez Wielką Brytanię. Niestety z tym partnerem nie udało Nam się wymyślić wariantu do dostarczania przesyłek bezpośrednio do Irlandii. W tej sytuacji przygotowaliśmy nowe rozwiązanie. Wysyłka paczek do tego kraju będzie za pośrednictwem przewoźnika An Post.

23 grudnia 2020 r. zostaie wyłączony przewoźnik Hermes (IE Hermes HD, ID: 4524). Od razu  zostanie uruchumiony nowy przewoźnik An Post (IE Anpost HD, ID: 9990).

Wysyłka do Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (UK)
Jak wcześniej podawaliśmy, aby wysłać towar do Wielkiej Brytanii od Nowego Roku, należy być zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii jako płatnik VAT i mieć tam wygenerowany numer EORI. Następnie, numery te można wpisać w sekcji klienta pod adresem rozliczeniowym ( jak na obrazku poniżej ). Jeżeli nie posiadasz swojego dostępu do sekcji klienta, skontaktuj się z Nami pod adresem customs@packeta.com. Pomożemy Ci również wprowadzić te numery w sekcji klienta.
BREXIT i związane z nim zmiany w rozliczeniach przesyłek
Jeżeli wysyłasz przesyłki za pośrednictwem API, zapoznaj się z Naszą dokumentacją, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wprowadzania zgłoszenia celnego dla usług GB Royal Mail 24/48.
Wysyłka za pośrednictwem platformy internetowej (Amazon, Ebay, itp.)

Obowiązek zarejestrowania się w celu uzyskania numeru EORI i podatku VAT w Wielkiej Brytanii dotyczy samego sklepu internetowego lub rynku. Oznacza to, że jeśli sprzedaż jest za pośrednictwem Amazon, Ebay lub innych platform internetowych nie ma potrzeby rejestrowania się. Jednak nadal jest potrzebny nr podatnika VAT i brytyjski numer EORI dla swojego rynku.

W przypadku przesyłek powyżej 135 GBP, cło i podatek zostanie opłacony przez naszego partnera, dlatego konieczne jest ustalenie z platformą internetową, żeby w tym przypadku cło i podatek nie było opłacone w Twoim imieniu.

Dobrze wiedzieć: po Nowym Roku zostanie zmieniony adres zwrotny w Wielkiej Brytanii na potrzeby odprawy celnej. Gdy ta zmiana nastapi, niezwłocznie Was poinformujemy.

8.12.2020, 11:50

Drodzy Klienci,

W związku z końcem okresu przejściowego, Wielka Brytania wystąpi z Unii Europejskiej w dniu 1 stycznia 2021 r. Tym samym w życie wejdą nowe zasady nadawania paczek do Wielkiej Brytanii i nie będzie już możliwe ich wysyłanie bez deklaracji celnej.

W tym celu, aby przejść do nowych procesów związanych z wysyłką do Wielkiej Brytanii konieczne będzie spełnienie wrunków, o których przeczytacie poniżej. Cały proces jest szybki. Niestety dopiero teraz otrzymaliśmy wszelkie informacje od Naszych partnerów więc od razu chcemy przekazać je Państwu.

BREXIT i związane z nim zmiany w logistyce paczek do UK

Ważne informacje

Z Unii Europejskiej
Przede wszystkim na początek należy wypełnić upoważnienie do działania w formie przedstawicielstwa celnego oraz pełnomocnictwo do odprawy celnej, które możesz pobrać tutaj (angielska wersja znajduje się tutaj). W umowie trzeba również podać swój numer EORI.  

Następnie wypełniony i podpisany dokument należy wysłać drogą elektroniczną:

odbiorca: customs@packeta.com

w temacie należy wpisać: Pełnomocnictwo GB ( GB power of attorney ) i nazwa Twojego sklepu

Do Wielkiej Brytanii

Brytyjskie przepisy celne, zasadniczo różnią się od innych. Aby wysłać paczkę do Wielkiej Brytanii należy najpierw zarejestrować się w Wielkiej Brytanii jako płatnik VAT i jednocześnie mieć przypisany numer EORI w Wielkiej Brytanii. Poniżej znajdują się linki, które ułatwią rejestrację:

Jakie są limity taryfowe w Wielkiej Brytanii?

  • Podatek Vat od 0 GBP do 135 GBP
  • Cło i VAT od 135 GBP

Zmiana obecnych usług

Usługa Royal Mail będzie dostępna w obecnej formie do 20 grudnia 2020 r. bez zgłoszenia celnego. Od 21 grudnia 2020 r. wypełnienie zgłoszenia celnego będzie obowiązkowe, aby zapewnić płynną obsługę przesyłek. W ramach wypełnienia zgłoszenia celnego, oprócz podstawowych danych konieczne będzie wypełnienie dodatkowych informacji:

  • UK EORI
  • Numer VAT
  • 10-cyfrowy kod HS (Zharmonizowany System Oznaczania i Kodowania Towarów)

Przewoźnik Royal Mail poinformował Nas, że ze względu na BREXIT i związaną z tym procedurą celną zostaną podniesione ceny za przewóz przesyłek od dnia 1 stycznia 2021 r. Na chwilę obecną czekamy na ich ostateczne oświadczenie, a o zmianie cen poinformujemy gdy tylko zostaną przekazane Nam wszytskie szczegóły.

Usługa Hermes będzie dostępna do 21 grudnia 2020 r. dla nadawania przesyłek bez zgłoszenia elnego. Odprawianie przesyłek nie będzie możliwe za pośrednictwem tego partnera i dostarczenie przesyłek do tego przewoźnika nie będzie możliwe od dnia 22 grudnia 2020 r.

Obecie pracujemy nad nowym rozwiązaniem, które umożliwi wysyłanie paczek za pośrednictwem przewoźnika Hermes z możliwością odprawy celnej. Jednak w międzyczasie będzie można skorzystać z usługi Royal Mail.

Jeśli nie masz pewności co do klasyfikacji swoich towarów, chętnie doradzimy.

Wystarczy skontaktować się z Nami drogą elektroniczną na adres: customs@packeta.com.

Jeśli chcesz rozpocząć z nami wspołpracę, koniecznie wypełnij formularz zapytania o ofertę.

Aby jeszcze lepiej zrozumieć rynek e-commerce na Słowacji, zapraszamy do lektury drugiej części naszego artykułu, gdzie omawiamy dodatkowe kluczowe aspekty prowadzenia działalności online.

Udostępnij:

Kategorie