Specyfika rynku czeskiego pokazuje, iż korzystanie z wyszukiwarki i porównywarki cen produktów jest tam niezwykle popularne – prawie 30% wyszukiwań produktów odbywa się za ich pośrednictwem. Jeżeli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego w tym kraju – czytaj dalej! Może to być ważny kanał do zwiększenia wiedzy klientów o Twojej firmie, a także sposób na zdobycie ich zaufania. Przedstawiamy bardzo znany przykład porównywarki cen – GLAMI – jedną z największych wyszukiwarek w branży fashion w Czechach!
Ceny podczas ekspansji zagranicznej – dlaczego warto dlaczego warto analizować ceny na marketplace'ach i porównywarkach cen?
Czesi kochają modę! Sprzedaż online mody, akcesoriów i obuwia w 2021 r. wzrosła na terenie Czech o 8% w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnęła wartość 33,7 mld CZK. Z kolei sprzedaż offline rosła wolniej, a jej wzrost w ujęciu rocznym wyniósł 5%. Zakupy online w dalszym ciągu zyskują na popularności wśród klientów, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. W sumie cały rynek mody wzrósł o 6% rok do roku, a jego łączna sprzedaż wyniosła ponad 97 mld CZK. Trend ten cały czas się utrzymuje i segment mody, jak i jego udział w Internecie będą nadal rosły.
Porównywarki cen/rynków są pierwszym kanałem lub źródłem przychodów do testowania i testowania, aby ustalić, czy konsumenci są rzeczywiście zainteresowani towarami lub usługami. Zrozumienie najbardziej popularnych stron może pomóc w analizie konkurencji i cen sprzedaży – zwłaszcza w branży e-commerce.
Najpierw porównanie, potem wydawanie
GLAMI to wiodąca europejska platforma odkrywająca modę, aspirująca do bycia pierwszym krokiem dla każdego klienta, który zdecyduje się na zakup tych produktów online. Serwis zbiera i porządkuje w jednym miejscu najpopularniejsze towary, aby każdy mógł mieć do nich ułatwiony dostęp i mógł wybrać produkt w najniższej cenie. Czescy klienci są dość wrażliwi na cenę i starają się znaleźć najlepszą opcję zakupu.
GLAMI zostało uruchomione w październiku 2013 roku w Czechach. Firma rozwija swoje usługi także na Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Grecji, Turcji, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Estonii i Włoszech. Dzięki sztucznej inteligencji, która odgrywa kluczową rolę w odkrywaniu mody na GLAMI.cz oraz z katalogiem około 3 milionów produktów od 25 tysięcy marek, wyszukiwarka online pomaga e-sklepom modowym dotrzeć do nowych odbiorców i klientów dzięki zaawansowanemu wykorzystaniu technologii i personalizacji. Według danych similarweb, GLAMI.cz plasuje się w pierwszej trójce najczęściej odwiedzanych stron internetowych w segmencie fashion. ,,W 2022 roku zwiększamy naszą uwagę i działania mające na celu poprawę doświadczenia związanego z odkrywaniem mody dla wszystkich użytkowników i osiągnięcie stałego wzrostu dla wszystkich naszych partnerów” – mówi Zuzana Drápalová, County Manager for Czech and Slovakia.Glami w liczbach
14 krajów, w których możesz inwestować, rozwijać się i poszerzać swoją działalność. Wkrótce pojawią się nowe!
40 milionów odwiedzających miesięcznie miłośników mody
15 milionów modnych produktów – od torebek po trampki
5,5 miliona fanów w mediach społecznościowych
+350.000 zamówień do sklepów internetowych każdego miesiąca
+4 000 współpracujących sklepów
Korzyści ze współpracy z GLAMI
👥 Nowi klienci, którzy korzystają z GLAMI każdego dnia
✔️ Ważny kanał marketingowy dla Twojego sklepu internetowego
📈 Większa liczba zamówień
🔎 Zwiększona widoczność Twojego e-sklepu
📊 Zarządzane wydajnością sklepu za pomocą łatwego w nawigacji panelu administracyjnego.
Jak korzystać z porównywarki cen GLAMI i jakie są zasady rejestracji sklepu internetowego?
Porównywarka specjalizuje się w modzie i agreguje odpowiednie sklepy internetowe z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, torebkami i biżuterią w jednym miejscu.
Każdy produkt prezentowany na GLAMI zawiera link, który przekierowuje potencjalnego klienta do odpowiedniego sklepu internetowego.
Dzięki zaawansowanemu filtrowaniu i szczegółowej kategoryzacji, użytkownicy z łatwością odnajdują produkty, których szukają. Dodatkowo, GLAMI oferuje unikalne doświadczenie poprzez dostosowanie sposobu wyświetlania produktów – na podstawie wcześniejszych zakupów, wyszukiwań i innych działań użytkownika.
Najpopularniejsze kategorie produktów
porównywarki cen
Według najnowszego Przeglądu Rynku, który został opublikowany na początku 2022 roku w ramach projektu Fashion (Re)search.*
Pomimo trudnego pierwszego kwartału ubiegłego roku, Czesi pokazali, że są gotowi na powrót do normalności, zarówno zawodowej, jak i społecznej, co pokazuje tamtejszy rynek e-commerce.
Rozwój zamówień w kategoriach GLAMI.cz pokazuje wyraźne pragnienie powrotu do normalnego życia, które toczy się nie tylko w domowym zaciszu, ale także na imprezach, które z powodu pandemii zostały odłożone na wiele miesięcy. Tendencja do powrotu do normalnego życia widoczna jest w wolniejszym wzroście lub spadku cen w Czechach kategorii kategorii odzieży domowej:- obuwie domowe + 17% (vs. + 197% w 2020 r.)
- piżama + 13% (+ 105% w 2020 r.)
- bielizna + 12% (+ 67% w 2020 roku)
- szlafroki -15% (vs. +60% w 2020 roku
Z kolei zaobserwować można wzrost zainteresowania konsumentów produktami takimi jak odzież i akcesoria przeznaczonymi do aktywności społecznej:
- kurtki i płaszcze + 18% (vs. -4% w 2020 roku)
- torebki + 13% (vs. -75% w 2020)
- spodnie + 34%.
- buty za kostkę + 25%
- sukienki +31% (vs. -24% w 2020 r.)
- kamizelki + 113% (w porównaniu z + 11% w 2020 roku).
- dresy (komplety) +174%
- spodnie dresowe +54%.
- obuwie codzienne + 135%.
Najczęściej wyszukiwane hasła porównywarki cen
Najwięcej internatów interesowały hasła takie jak:
- Farmářky (produkty rolnicze) +261%
- Košilové šaty (sukienki koszulowe) +224%.
- Crop top (podkoszulek) +86%
- Teplákové soupravy (komplety dresowe) +80%
- Sety šála a čepice (komplety szalik i czapka) +62%
Źródło: Dane wewnętrzne GLAMI.cz , porównanie rok do roku wyszukiwań w latach 2020 – 2021.
”Rynek e-commerce w Czechach rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła ten wzrost i zmiany. Analiza GLAMI pokazuje, że w czasie pandemii e-handel przesunął się o co najmniej 3 lata w przyszłość. Wiele osób po raz pierwszy odkryło zakupy online lub zaczęło je robić w nowych kategoriach. Marki i sprzedawcy detaliczni również dostrzegają ten trend i traktują digital i e-commerce jako swój główny priorytet na bieżący rok. Zaowocuje to większą liczbą ofert online, lepszymi doświadczeniami użytkowników i jeszcze ściślejszym połączeniem doświadczeń kupujących offline i online. GLAMI niestrudzenie pracuje nad spełnieniem obietnicy złożonej wszystkim odwiedzającym, że niezależnie od ich preferencji modowych, na GLAMI będą mogli znaleźć produkty wszystkich swoich ulubionych marek w jednym miejscu. Ale zespół nie poprzestaje na tym. Opracowujemy rozwiązania, które pozwolą klientom zobaczyć produkty, które są dla nich najbardziej odpowiednie – na podstawie rozmiaru, preferencji dotyczących określonych stylów lub marek, a także wcześniejszej aktywności użytkownika.” – mówi Zuzana Drápalová, County Manager for Czech and Slovakia.
Chcecie poznać kolejne porównywarki cenowe na rynku czeskim? A może także na słowackim, węgierskim czy rumuńskim? Coraz więcej e-sklepów decyduje się na współpracę z nimi, korzystając z doświadczeń lokalnych przedsiębiorców.
Chcesz rozwijać swój e-commerce za granicą i zwiększyć sprzedaż na nowych rynkach? Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów cross-border, którzy pomogą Ci przejść przez cały proces bez problemów. Umów się na konsultację i odkryj nowe możliwości dla swojego biznesu..
*W 2018 r. firma Glami rozpoczęła serię badań rynkowych opartych na regularnym gromadzeniu danych pod nazwą Fashion (Re)search, które służą wysiłkom firmy w zakresie dostarczania mediom i sprzedawcom aktualnych i istotnych informacji na temat trendów na rynku mody online. Aby uzyskać więcej informacji i zapoznać się z poprzednimi badaniami, odwiedź stronę https://www.fashion-research.cz.