Blog

Czesi kochają wyszukiwarki! Poznaj GLAMI i wypromuj swój sklep!

14.06.2022, 10:30

Specyfika rynku czeskiego pokazuje, iż korzystanie z wyszukiwarki i porównywarki cen produktów jest tam niezwykle popularne – prawie 30% wyszukiwań produktów odbywa się za ich pośrednictwem. Jeżeli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego w tym kraju – czytaj dalej! Może to być ważny kanał do zwiększenia wiedzy klientów o Twojej firmie, a także sposób na zdobycie ich zaufania. Przedstawiamy bardzo znany przykład porównywarki cen – GLAMI – jedną z największych wyszukiwarek w branży fashion w Czechach!

Porównywarki cen

Ceny podczas ekspansji zagranicznej – dlaczego warto dlaczego warto analizować ceny na marketplace'ach i porównywarkach cen?

Czesi kochają modę! Sprzedaż online mody, akcesoriów i obuwia w 2021 r. wzrosła na terenie Czech o 8% w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnęła wartość 33,7 mld CZK. Z kolei sprzedaż offline rosła wolniej, a jej wzrost w ujęciu rocznym wyniósł 5%. Zakupy online w dalszym ciągu zyskują na popularności wśród klientów, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. W sumie cały rynek mody wzrósł o 6% rok do roku, a jego łączna sprzedaż wyniosła ponad 97 mld CZK. Trend ten cały czas się utrzymuje i  segment mody, jak i jego udział w Internecie będą nadal rosły.

Porównywarki cen/rynków są pierwszym kanałem lub źródłem przychodów do testowania i testowania, aby ustalić, czy konsumenci są rzeczywiście zainteresowani towarami lub usługami. Zrozumienie najbardziej popularnych stron może pomóc w analizie konkurencji i cen sprzedaży – zwłaszcza w branży e-commerce.

Najpierw porównanie, potem wydawanie

GLAMI to wiodąca europejska platforma odkrywająca modę, aspirująca do bycia pierwszym krokiem dla każdego klienta, który zdecyduje się na zakup tych produktów online. Serwis zbiera i porządkuje w jednym miejscu najpopularniejsze towary, aby każdy mógł mieć do nich ułatwiony dostęp i mógł wybrać produkt w najniższej cenie. Czescy klienci są dość wrażliwi na cenę i starają się znaleźć najlepszą opcję zakupu.

GLAMI zostało uruchomione w październiku 2013 roku w Czechach. Firma rozwija swoje usługi także na Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Grecji, Turcji, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Estonii i Włoszech. Dzięki sztucznej inteligencji, która odgrywa kluczową rolę w odkrywaniu mody na GLAMI.cz oraz z katalogiem około 3 milionów produktów od 25 tysięcy marek, wyszukiwarka online pomaga e-sklepom modowym dotrzeć do nowych odbiorców i klientów dzięki zaawansowanemu wykorzystaniu technologii i personalizacji. Według danych similarweb, GLAMI.cz plasuje się w pierwszej trójce najczęściej odwiedzanych stron internetowych w segmencie fashion. ,,W 2022 roku zwiększamy naszą uwagę i działania mające na celu poprawę doświadczenia związanego z odkrywaniem mody dla wszystkich użytkowników i osiągnięcie stałego wzrostu dla wszystkich naszych partnerów– mówi Zuzana Drápalová, County Manager for Czech and Slovakia.
Infografika przedstawiająca osobę wykonującą research w internecie.

Glami w liczbach

  • 14 krajów, w których możesz inwestować, rozwijać się i poszerzać swoją działalność. Wkrótce pojawią się nowe!

  • 40 milionów odwiedzających miesięcznie miłośników mody

  • 15 milionów modnych produktów – od torebek po trampki

  • 5,5 miliona fanów w mediach społecznościowych

  • +350.000 zamówień do sklepów internetowych każdego miesiąca

  • +4 000 współpracujących sklepów

Korzyści ze współpracy z GLAMI 

👥 Nowi klienci, którzy korzystają z GLAMI każdego dnia

✔️ Ważny kanał marketingowy dla Twojego sklepu internetowego

📈 Większa liczba zamówień

🔎 Zwiększona widoczność Twojego e-sklepu

📊 Zarządzane wydajnością sklepu za pomocą łatwego w nawigacji panelu administracyjnego. 

Jak korzystać z porównywarki cen GLAMI i jakie są zasady rejestracji sklepu internetowego?

Porównywarka specjalizuje się w modzie i agreguje odpowiednie sklepy internetowe z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, torebkami i biżuterią w jednym miejscu.

Każdy produkt prezentowany na GLAMI zawiera link, który przekierowuje potencjalnego klienta do odpowiedniego sklepu internetowego.

Dzięki zaawansowanemu filtrowaniu i szczegółowej kategoryzacji, użytkownicy z łatwością odnajdują produkty, których szukają. Dodatkowo, GLAMI oferuje unikalne doświadczenie poprzez dostosowanie sposobu wyświetlania produktów – na podstawie wcześniejszych zakupów, wyszukiwań i innych działań użytkownika.

Najpopularniejsze kategorie produktów porównywarki cen

Według najnowszego Przeglądu Rynku, który został opublikowany na początku 2022 roku w ramach projektu Fashion (Re)search.*

Pomimo trudnego pierwszego kwartału ubiegłego roku, Czesi pokazali, że są gotowi na powrót do normalności, zarówno zawodowej, jak i społecznej, co pokazuje tamtejszy rynek e-commerce.

Rozwój zamówień w kategoriach GLAMI.cz pokazuje wyraźne pragnienie powrotu do normalnego życia, które toczy się nie tylko w domowym zaciszu, ale także na imprezach, które z powodu pandemii zostały odłożone na wiele miesięcy. Tendencja do powrotu do normalnego życia widoczna jest w wolniejszym wzroście lub spadku cen w Czechach kategorii kategorii odzieży domowej:
  • obuwie domowe + 17% (vs. + 197% w 2020 r.)
  • piżama + 13% (+ 105% w 2020 r.)
  • bielizna + 12% (+ 67% w 2020 roku)
  • szlafroki -15% (vs. +60% w 2020 roku

Z kolei zaobserwować można wzrost zainteresowania konsumentów produktami takimi jak odzież i akcesoria przeznaczonymi do aktywności społecznej:

  • kurtki i płaszcze + 18% (vs. -4% w 2020 roku)
  • torebki + 13% (vs. -75% w 2020)
  • spodnie + 34%.
  • buty za kostkę + 25%
  • sukienki +31% (vs. -24% w 2020 r.)
  • kamizelki + 113% (w porównaniu z + 11% w 2020 roku).
Czesi nie chcieli jednak wcale rezygnować z wygody, o czym świadczy wzrost w kategoriach odzieżowych takich jak:
  • dresy (komplety) +174%
  • spodnie dresowe +54%.
  • obuwie codzienne + 135%.
Źródło: dane wewnętrzne GLAMI, porównanie lat 2019-2021
Porodukty fashuion są czesto sprawdzane w porównywarkach cen.

Najczęściej wyszukiwane hasła porównywarki cen

Najwięcej internatów interesowały hasła takie jak:

  • Farmářky (produkty rolnicze) +261%
  • Košilové šaty (sukienki koszulowe) +224%.
  • Crop top (podkoszulek) +86%
  • Teplákové soupravy (komplety dresowe) +80%
  • Sety šála a čepice (komplety szalik i czapka) +62%

Źródło: Dane wewnętrzne GLAMI.cz , porównanie rok do roku wyszukiwań w latach 2020 – 2021.

”Rynek e-commerce w Czechach rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła ten wzrost i zmiany. Analiza GLAMI pokazuje, że w czasie pandemii e-handel przesunął się o co najmniej 3 lata w przyszłość. Wiele osób po raz pierwszy odkryło zakupy online lub zaczęło je robić w nowych kategoriach. Marki i sprzedawcy detaliczni również dostrzegają ten trend i traktują digital i e-commerce jako swój główny priorytet na bieżący rok. Zaowocuje to większą liczbą ofert online, lepszymi doświadczeniami użytkowników i jeszcze ściślejszym połączeniem doświadczeń kupujących offline i online. GLAMI niestrudzenie pracuje nad spełnieniem obietnicy złożonej wszystkim odwiedzającym, że niezależnie od ich preferencji modowych, na GLAMI będą mogli znaleźć produkty wszystkich swoich ulubionych marek w jednym miejscu. Ale zespół nie poprzestaje na tym. Opracowujemy rozwiązania, które pozwolą klientom zobaczyć produkty, które są dla nich najbardziej odpowiednie – na podstawie rozmiaru, preferencji dotyczących określonych stylów lub marek, a także wcześniejszej aktywności użytkownika.” – mówi Zuzana Drápalová, County Manager for Czech and Slovakia.

Chcecie poznać kolejne porównywarki cenowe na rynku czeskim? A może także na słowackim, węgierskim czy rumuńskim? Coraz więcej e-sklepów decyduje się na współpracę z nimi, korzystając z doświadczeń lokalnych przedsiębiorców. 

Chcesz rozwijać swój e-commerce za granicą i zwiększyć sprzedaż na nowych rynkach? Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów cross-border, którzy pomogą Ci przejść przez cały proces bez problemów. Umów się na konsultację i odkryj nowe możliwości dla swojego biznesu..

Czesi wykorzystują porónywarki cen przed e-zakupami

*W 2018 r. firma Glami rozpoczęła serię badań rynkowych opartych na regularnym gromadzeniu danych pod nazwą Fashion (Re)search, które służą wysiłkom firmy w zakresie dostarczania mediom i sprzedawcom aktualnych i istotnych informacji na temat trendów na rynku mody online. Aby uzyskać więcej informacji i zapoznać się z poprzednimi badaniami, odwiedź stronę https://www.fashion-research.cz.


Udostępnij:

Kategorie