Blog

Ekspansja zagraniczna a lokalna obsługa klienta – na co zwrócić uwagę?

6.09.2022, 13:50

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, od czego zacząć ekspansję zagraniczną? Aby odnieść sukces w handlu międzynarodowym, musisz zabłysnąć na wielu obszarach. Wymaga to posiadania rodzimej kadry, zrozumienia kulturowego, lokalnych specjalistów e-commerce oraz sprawdzonego przewoźnika. Dziś przeczytacie czym wyróżnia się lokalna obsługa klienta!

lokallna obsługa klienta kluczem udanej ekspancji zagranicznej

Lokalny superbohater

Sklep internetowy to miejsce, gdzie odpowiednia obsługa klienta jest szczególnie ważna. Ogrom konkurencji na rynku e-commerce sprawia, że nie ma tu miejsca na fuszerkę. Klient nie tylko wymaga sprawnie przeprowadzonej transakcji i szybkiej przesyłki, ale również natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytania i kompetentnej pomocy przy rozwiązywaniu zgłaszanych problemów. Twój sklep będzie jednym z dziesiątki, setek, a nawet tysięcy w branży. Dlatego musisz mu zapewnić odpowiednią widoczność i zbudować zaufanie klientów

W dużej mierze to właśnie rzetelna lokalna obsługa klienta decyduje, czy dana firma osiągnie solidną pozycję na rynku, czy też nie. 

W nowym kraju jesteś nieznany, dopiero zaczynasz tam sprzedaż i większość potencjalnych kupujących nigdy o tobie nie słyszało więc musisz ich do siebie przekonać. Dlatego potrzebny jest, jak my to mówimy, lokalny bohater! 

Może nim być lokalny pracownik, agencja, z którą na danym rynku współpracujesz, osoba, która da Ci lokalne spojrzenia i rozeznanie, osoba lub osoby które pomogą Ci nie tylko w tłumaczeniu, ale przede wszystkim znają lokalny e-commerce. Potrzebujesz kogoś kto ma rozeznanie w tych wszystkich małych rzeczach, które wpływają na całość. Kogoś kto widzi różnice pomiędzy tym jak e-commerce wygląda w Polsce i w innych krajach. Kogoś, kto wie jak zlokalizować lokalny marketing, komunikację z klientem. Krótko mówiąc – kogoś, kto wie co zrobić, aby twój biznes odniósł sukces na lokalnym rynku i aby Twoja komunikacja, styl oraz działania pasowały do lokalnej kultury.

Skuteczna obsługa klienta

Zwróć na to uwagę!

Obsługa klienta to kluczowy czynnik, ponieważ nawet jeśli prowadzisz działania marketingowe na wysokim poziomie i posiadasz dobrze przetłumaczoną stronę, na koniec dnia najbardziej liczy się to jaką obsługę klienta zapewniamy naszym kupującym! Dobra lokalna obsługa klienta to taka, która jednocześnie wspiera sprzedaż i jest głosem klienta.

To właśnie obsługa klienta daje nam najszybszą informację zwrotną na temat tego jak nasz sklep i produkty są odbierane na lokalnym rynku. Co się podoba a co nie? Co należałoby poprawić a co jest robione dobrze?

Wybierz odpowiednią strategię

Pamiętaj, że każdy kraj jest inny, droga do sukcesu również będzie inna w zależności od tego, na co się zdecydujesz. Najważniejszą rzeczą na początku jest przyjęcie odpowiedniej strategii, która jest dostosowana do Twoich możliwości i rynku docelowego.

Pamiętaj też, że aby odnieść sukces w międzynarodowym e-commerce, trzeba wziąć pod uwagę mnóstwo rzeczy, ale trudno to zrobić samemu bez konkretnej wiedzy i zrozumienia rynku. Najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów – firm, które na co dzień zajmują się rozszerzaniem sprzedaży na rynki zagraniczne. To właśnie robi MakesYouLocal – zapraszamy do kontaktu z Olgą Pijanowską, olga.pijanowska@makesyoulocal.com.

Szukasz sprawdzonego przewoźnika? Czytasz właśnie artykuł Packety – globalnej, cyfrowej platformy dla e-commerce!

Jeśli chcesz rozwinąć swój sklep internetowy, pomożemy Ci dostarczać paczki do 34 krajów! Posiadamy 1 system API, dzięki któremu proces jest skrócony i zoptymalizowany. Wspólnie z MakesYouLocal zadbamy o to, by Twój sklep miał najlepszą obsługę klient oraz wysyłał przesyłki szybko i sprawnie z najlepszymi przewoźnikami!

Twoja decyzja dotycząca wyboru konkretnego kierunku ekspansji i tego, jaką strategię przyjmiesz, będzie skutkować tym, czy odniesiesz sukces, a jeśli tak, to jak szybko. Dlatego bardzo ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować.

Skontaktuj się z nami na sales@packeta.pl lub poprzez formularz zapytania o ofertę.

Podczas ekspansji zagranicznej warto pamiętać o podstawach prowadzenia e-sklepu, aby skutecznie
przyciągnąć klientów. Sprawdź nasze wskazówki w artykule na co musisz zwrócić uwagę, by zyskać klienta!


Udostępnij:

Kategorie