Nasi słowaccy klienci zostali jednymi z pierwszych w regionie, którzy mogą skorzystać z usługi pozwalającej poznać dokładną godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera. Dzięki śledzeniu kuriera online klient będzie mógł zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka, a także o której godzinie zostanie dostarczona. W ten sposób odpowiadamy na wyniki ostatnich ankiet. Ujawniły one, że słowackim klientom przy doręczaniu przesyłek pod wskazany adres najbardziej przeszkadza fakt, że nie znają godziny ich doręczenia.
Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań, w usługach kurierskich Słowakom najbardziej brakuje informacji o dokładnej godzinie doręczenia, możliwości doręczania weekendowego oraz płatności kartą. W badaniu na próbie statystycznej 1001 respondentów ustalono, że prawie 40% badanych nie jest usatysfakcjonowanych faktem, że dotychczas godzina przyjazdu kuriera podawana była im tylko orientacyjnie. Niektóre firmy kurierskie dostarczające przesyłki pod wskazany adres standardowo podają jedynie dzień dostawy. Dwie firmy kurierskie mają okienko trzygodzinne, a jedna jednogodzinne. A cena dostawy kurierem jest często wyższa niż w przypadku innych form doręczenia.
Co istotne, wskazanie dokładnej godziny dostawy aż przez 51% respondentów jest uważane za bardzo ważną informację przy rozważaniu zakupu online. Zgodnie z wnioskami z badania, ponad połowa słowackich klientów jest nawet skłonna dopłacić za dostarczenie przesyłki pod wskazany adres w ściśle określonym czasie.
– Ankieta wyraźnie pokazała, że doręczenie przesyłki kurierem ma swoje słabe punkty. W Packeta od dawna staramy się zapewnić naszym klientom wolność, dlatego uwolniliśmy ich od konieczności czekania na kuriera – mówi Alexander Jančo, Dyrektor Zarządzający na Słowacji.
Pierwsi na rynku słowackim
Zasada doręczenia przesyłki kurierskiej pod wskazany adres ze śledzeniem online jest prosta. Odbiorca w dniu dostawy otrzyma powiadomienie wraz z linkiem do śledzenia online. Po kliknięciu w link wyświetli się mapa z informacją, ile czasu pozostało do przyjazdu kuriera i ostatnie przystanki, które musi zrobić kurier. Szacowany czas dostawy jest aktualizowany w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji w ruchu drogowym.
– Działa to podobnie, jak w przypadku aplikacji do usług taksówkarskich. Również u nas można zobaczyć, gdzie znajduje się samochód i kiedy do przyjedzie do klienta – powiedział Alexander Jančo.
Celem tej nowości jest nie tylko ułatwienie dostawy przesyłek do klientów, ale także zwiększenie prawdopodobieństwa doręczenia przesyłki przy pierwszej próbie. Zmniejszy to ślad węglowy, który w przeciwnym razie zostałby wytworzony przez ponowną dostawę.
To rozwiązanie jest również bardzo atrakcyjne dla polskich e-sklepów, które wysyłają przesyłki na Słowację. W ten sposób jako pierwsi mogą oferować taką usługę swoim Klientom, a to bardzo wygodne rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tamtejszego rynku. Wprowadzenie tej usługi pokazuje, że nie tylko dynamiczne rozwijamy się w Polsce, ale jako grupa cały czas szukamy nowych pomysłów, by się rozwijać, wprowadzać innowacje i wyznaczać nowe trendy w świecie e-commerce – mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze? A może chcesz rozpocząć wysyłkę swoich produktów na Słowację?