Odpowiedzieliśmy na Państwa uwagi dotyczące weryfikacji odbiorcy w przypadku paczek wysyłanych na adres: aby zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność przekazania paczki właściwemu adresatowi, wprowadzamy z dniem 22 marca 2022 r. wysyłkę paczki po weryfikacji hasła lub dokumentu tożsamości odbiorcy.
Dzięki weryfikacji za pomocą hasła, możemy zapewnić:
✔️ gwarancję, że przesyłka dotrze we właściwe ręce.
✔️ że nigdy nie dojdzie do pomylenia adresatów, a nawet ewentualnej kradzieży paczki
✔️ że nasi kierowcy mają ostateczne potwierdzenie, że dostarczyli przesyłkę do odbiorcy.
Jak będzie wyglądało hasło?
Hasło do odbioru paczki składa się z 7 cyfr, zawsze z cyfrą 1 na początku, np. 1654321
Opcje weryfikacji odbiorcy paczki:
Użycie hasła
W momencie, gdy kierowca odbiera paczkę w celu wysłania jej na adres docelowy, klient otrzymuje hasło za pośrednictwem wiadomości SMS. Ułatwia to klientowi przekazanie hasła np. członkowi rodziny, który będzie w domu w momencie dostarczenia paczki.
❗ Dobrze jest wiedzieć, że: Ze względów bezpieczeństwa nasz kierowca nie będzie znał hasła do odbioru paczki, otrzyma je tylko odbiorca paczki. Po wprowadzeniu hasła nasza aplikacja dystrybucyjna oceni, czy hasło jest poprawne, czy niepoprawne. W przypadku poprawnego hasła umożliwi kierowcy pobranie ewentualnej kwoty za pobraniem lub bezpośrednie wydanie paczki, jeśli nie jest stosowana płatność za pobraniem.
Używanie dokumentu tożsamości
W przypadku gdy odbiorca nie ma przy sobie hasła w momencie doręczenia (np. zapomniał telefonu), kierowca może przeprowadzić weryfikację przy użyciu dokumentu tożsamości. Jeśli odbiorca przekaże wiadomość z hasłem innej osobie, osoba ta okaże swój dokument tożsamości.
❗ Ważna informacja: Kierowca wprowadza cztery ostatnie cyfry dokumentu do aplikacji dystrybucyjnej podczas weryfikacji klienta na podstawie dokumentu tożsamości. Zapis ten będzie przechowywany przez 30 dni, a następnie zostanie usunięty z naszych systemów zgodnie z przepisami GDPR.
Świetna wiadomość: Kierowca ma możliwość pozostawienia paczki np. w recepcji biurowca – uzgadnia to z odbiorcą i wybiera w aplikacji inny sposób doręczenia oraz dodaje notatkę z informacją, gdzie i u kogo została pozostawiona paczka.