Packeta Poland nawiązała strategiczną współpracę z ORLEN Paczką, by ułatwić i przyspieszyć e-sklepom sprzedającym za pośrednictwem Allegro dostawy zagraniczne do Czech, Słowacji i Węgier. Nowa jakość dostaw od marca – ORLEN Paczka jest partnerem Packety w ramach realizacji usługi first mile.

Efektywna logistyka dla polskich sprzedawców
Współpraca Packety Poland z ORLEN Paczką to odpowiedź na rosnące oczekiwanie polskiego e-commerce na szybkie i elastyczne rozwiązania logistyczne cross-border. Sprzedawcy na Allegro, którzy korzystają z Packety jako dostawcy paczek do Czech, Słowacji i Węgier, mogą już nadawać przesyłki za pośrednictwem ORLEN Paczki. Odbiory odbywają się na terenie całej Polski, 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) i realizowane są przez kuriera ORLEN Paczki. Następnie przesyłki trafiają do magazynu Packety, która odpowiada za last mile, czyli dostarczenie paczek docelowym klientom.
Naszym celem jest nowa jakość dostaw oraz zapewnienie polskim e-sklepom najlepszych możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Współpraca z ORLEN Paczką to kolejny krok w kierunku jeszcze lepszej logistyki, skracającej czas dostawy i zapewniającej wygodę sprzedawcom Allegro. – mówi Szymon Niewęgłowski, Sales Director w Packeta Poland.
Usługa umożliwia wysyłkę paczek do 15 kg w cenie od 10,99 zł i z dostawą w ciągu 2 dni roboczych. Tym samym polskie e-sklepy mogą skutecznie konkurować na rynkach czeskim, słowackim i węgierskim, zwiększając swoją sprzedaż cross-border.
ORLEN Paczka dołączyła do współpracy przy realizacji usługi first mile dla Allegro. Dotychczas usługa ta była realizowana wyłącznie we współpracy z Pocztą Polską.
Preferencje konsumentów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech
Analizy Packety wskazują, że klienci z Czech, Słowacji i Węgier mają wysokie oczekiwania wobec logistyki e-commerce, a najchętniej wybieraną formą odbioru paczki są punkty out of home, czyli automaty paczkowe lub punkty odbioru:
- Czechy: 86% Czechów kupuje online, a 35% z nich dokonało zakupów zagranicznych w ostatnim roku. Kraj ten ma jedną z najlepiej rozwiniętych infrastruktur dostaw poza domem w Europie – ich popularność wzrosła o 9,71 p.p. r/r (38,85% w 2024 r. vs 29,33% w 2023 r.).
- Słowacja: 80% Słowaków kupuje online u zagranicznych sprzedawców, a dostawy do punktów OOH stały się dominującą formą odbioru. Ich udział wzrósł z 34,68% w 2023 r. do 51,04% w 2024 r. (+16,37 p.p.).
- Węgry: Kluczowe są elastyczność i wygoda odbioru, co sprawia, że automaty paczkowe dominują. Dostawy OOH wzrosły o 14,05 p.p. r/r (z 38,64% w 2023 r. do 52,69% w 2024 r.).
Packeta posiada największą sieć logistyczną OOH we wszystkich 3 wymienionych krajach. Co więcej, cieszy się również najwyższym wskaźnikiem satysfakcji klienta na tych rynkach: 70 punktów NPS w Czechach, 68 na Słowacji i 61 na Węgrzech*.
Nowa jakość dostaw dzięki nawiązanej współpracy Packeta Poland i ORLEN Paczka. Nie tylko rozwijamy swoją ofertę, ale także wspieramy wzrost e-commerce w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Co zrobić, gdy przesyłka została uszkodzona?
Zamówienie paczki z sieci jest jednym z najwygodniejszych sposobów robienia zakupów, ale niestety czasami zdarza się, że przesyłka nie dotrze w nienaruszonym stanie…
Outsourcing logistyki w e-commerce
Rozwój rynku e-commerce w ostatnich latach sprawił, że coraz więcej firm decyduje się na outsourcing usług logistycznych. Dla właścicieli sklepów internetowych, którzy muszą…
* Badanie wskaźnika NPS zostało przeprowadzone przez PwC Research Services w ramach „Widoku cyfrowo zaawansowanych konsumentów” w listopadzie 2024 roku na próbie n=3 264.