W oparciu o Państwa opinie, nie będziemy wymagać podawania rozmiaru paczki przy wysyłce.
Drodzy klienci,
W lipcu ubiegłego roku poinformowaliśmy Państwa, że od września 2021 roku przy nadawaniu paczki obowiązkowe będzie podawanie w naszym systemie jej wagi, a od 1 marca 2022 roku również jej gabarytu. Nasze intencje były jasne: zoptymalizować nasze procesy i sprawić, by dostarczanie paczek było jeszcze szybsze.
Jednak na podstawie opinii, które otrzymaliśmy od Was – naszych partnerskich sklepów internetowych – zdecydowaliśmy, że podawanie rozmiaru paczki i/lub kategorii rozmiaru nie będzie wymagane.
Od marca nie będziemy również wymagać podawania informacji o przybliżonym czasie wysyłki paczki. Podawanie wagi przesyłki pozostaje elementem obowiązkowym.
Podanie wielkości paczki jest od teraz opcjonalne
Zgodziliśmy się na to, ponieważ cenimy sobie nasze partnerstwo – Twoje zadowolenie z naszych usług i prosta zasada, na której opiera się praca z nami, są naszymi priorytetami. Wyjaśnijmy jednak, dlaczego początkowo chcieliśmy wprowadzić obowiązek podawania wymiarów paczki i jak pomaga nam znajomość rozmiarów paczki przy odbiorze.
Jeśli z góry znamy wielkość paczki, możemy:
- Efektywne mapowanie pojemności automatów Z-BOX i unikanie w ten sposób komplikacji, takich jak brak miejsca na paczkę w szafce Z-BOX, co prowadzi do rozczarowania klienta (ten sam problem z Alzaboxami)
- Lepsze planowanie dystrybucji paczek do punktów odbioru
- Zmniejszenie liczby paczek zwrotnych
- Przewidywanie potrzebnej przepustowości dystrybucji paczek, bardziej efektywne planowanie tras kurierów, a co za tym idzie jeszcze szybsze dostawy
Dlatego mamy do Ciebie prośbę: jeśli jesteś w stanie zmierzyć rozmiar paczki i przesłać go do naszego systemu, zrób to. Pomoże nam to ogromnie poprawić jakość naszych usług.
Ważna uwaga: niektórzy z przewoźników, z którymi współpracujemy, wymagają podania wymiarów paczki i bez tego nie mogą jej odebrać do wysyłki.
Jakie są następne kroki?
Częstym komentarzem, jak również pytaniem, które otrzymywaliśmy w opiniach od sklepów internetowych, było to, dlaczego nie możemy mierzyć rozmiarów paczek po ich przybyciu do magazynów. Odpowiedź jest prosta: poznanie wymiarów paczki na tym etapie jest dla nas zbyt późne, ponieważ jeśli jest zbyt duża, musi zostać przekierowana, co prowadzi do opóźnień w dostawie, a w niektórych przypadkach również do zmiany lokalizacji punktu dostawy (co skutkuje złym doświadczeniem klienta).
Szacowanie rozmiaru
Obecnie pracujemy nad procesem szacowania rozmiaru paczki, który umożliwiłby nam przynajmniej oszacowanie rozmiaru paczki na podstawie doświadczenia, a co za tym idzie, zapewnienie Państwa klientom najlepszej obsługi w najlepszej cenie. Udaje nam się dostarczyć 98% paczek w ciągu następnego dnia i staramy się utrzymać tę statystykę – jeśli nie ją poprawić.
Dziękujemy wszystkim, którzy przekazali nam informacje zwrotne, uwagi i komentarze, które pomagają nam poprawić nasze usługi, aby osiągnąć maksymalną satysfakcję. Dziękujemy również wszystkim partnerom sklepów internetowych, którzy będą podawać rozmiar paczki przy wysyłce.
Wasza Packeta