Zásilkovna, czyli polska Przesyłkownia, wiodąca czeska firma logistyczno-technologiczna kończy współpracę z Pocztą Czeską 31 stycznia 2021 r. Głównym powodem podjęcia decyzji o zakończeniu współpracy jest nasze niezadowolenie z jakości usług Czeskiej Poczty i stałe podnoszenie cen dla naszej firmy. Przesyłkownia świadczyła tak zwane usługi first-mile czyli pierwszego etapu dla Poczty Czeskiej. W ten sposób sklepy internetowe były w stanie dostarczyć paczki przeznaczone do doręczenia przez Pocztę Czeską, w każdym punkcie odbioru Przesyłkowni w Republice Czeskiej, a następnie były przekazywane bezpośrednio do Poczty Czeskiej w jej głównych sortowniach. W 2020 r., Przesyłkownia przekazała Poczcie Czeskiej ponad 600 000 przesyłek.
„Bardzo mi przykro, że Poczta Czeska nie postrzegała nas jako partnera, który od dawna jej pomaga i sprzyja współpracy. W logistyce, spółki współpracują ze sobą, zarówno handlowe jak i państwowe. Poczta Czeska cały czas podnosiła ceny, które nie odpowiadały wolumenowi wysyłanych paczek, a w wyniku tego regularnego wzrostu cen, doszliśmy do punktu, w którym straciliśmy praktycznie większość przesyłek. Ponadto Poczta Czeska poinformowała nas, że od stycznia 2021 r. nastąpi kolejny wzrost cen, co doprowadziłoby do zupełnie nieakceptowalnych warunków w odniesieniu do rocznej liczby przesyłek, które przekazaliśmy Poczcie Czeskiej.“
Simona Kijonková
CEO Packeta Group, założycielka i współwłaścicielka Zasilkovny, polskiej Przesyłkowni
Dodatkowo, analiza przeprowadzona przez Zásilkovně, po świętach Bożego Narodzenia w 2020 r., wykazała bardzo niezadowalającą jakość usług Poczty Czeskiej. Statystyki wykazały, że w ubiegłym roku, dostarczyła mniej niż 15% przesyłek w trybie D+1 ( doręczenie następnego dnia ), które Zásilkovna przekazała do doręczenia Poczcie Czeskiej.
„Niezadowoleni klienci słusznie zwrócili się do nas, bo zasadniczo zaszkodziło to naszej reputacji jako niezawodnego partnera logistycznego o wysokiej jakości usług. Z drugiej strony, w naszej szeroko rozwiniętej sieci punktów odbioru, jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia, dostarczyliśmy 97% przesyłek następnego dnia. Zabrakło nam partnerskiego podejścia ze strony Poczty Czeskiej. Ponadto Poczta Czeska, publicznie przedstawiła fałszywe informacje na szkodę naszej marki w trakcie okresu świątecznego. W takiej sytuacji byliśmy zmuszeni do podjęcia decyzji o rozwiązaniu współpracy“ dodaje Simona Kijonková.
Zásilkovna poinformowała wszytskich swoich partnerów i klientów o zakończeniu współpracy z Pocztą Czeską. Zakończenie tej współpracy nie będzie miało negatywnych konsekwencji dla klientów Zásilkovny, którzy będą wysyłać paczki na wskazany adres. Wręcz przeciwnie, będzie to prowadziło do poprawy jakości usług i większego komfortu klienta.