Szukasz sprawdzonego dostawcy Twoich produktów za granicę? Chcesz, by Twoi klienci mieli dostęp do różnych metod dostawy? Chcesz iść z duchem czasu i przygotować ofertę spełniającą oczekiwania zagranicznych klientów? Sprawdź jak ważne są punkty odbioru. Przygotowaliśmy dla Ciebie trzyodcinkową serię edukacyjną, gdzie zobaczysz, jak łatwo możesz przeprowadzić wysyłkę cross-border!
Poznaj nasze punkty odbioru – mamy ich najwięcej w Europie!
Zacznijmy od odrobiny historii
Nasz pierwszy punkt odbioru został otwarty w 2010 roku w Czechach. Od tego czasu rozszerzyliśmy nasze firmowe punkty na 4 międzynarodowe podmioty. Rozwinęliśmy także sieć partnerskich punktów odbioru w 23 krajach. W wyniku nasza Europejska sieć punktów odbioru liczy blisko 140 000 lokalizacji. Chcesz zobaczyć gdzie możesz je znaleźć?
Międzynarodowy sukces
Wprowadzenie dostawy do punktu odbioru wywołało nieoczekiwaną rewolucję. Ogólnie rzecz biorąc, kilka lat temu nikt by nie pomyślał o odbiorze paczki w lokalnej kawiarni lub w małym sklepiku. Dziś jednak tę metodę odbioru preferuje aż 98% klientów. Aktualnie sieć partnerskich punktów odbioru rozciąga się w całej Europie, a nawet poza nią.
Tak czy inaczej można wybrać lokalizację, która najbardziej Ci odpowiada. Ściśle mówiąc punkty odbioru zapewniają swobodę i prawdziwą wygodę. Tak naprawdę mogą zostać dostarczone do punktu odbioru w pobliżu domu, miejsca pracy lub miejsca, w którym zatrzymujesz się w drodze powrotnej ze szkoły czy pracy.
Jak to działa?
Znalezienie kogoś, kto ma większą wiedzę na temat punktów odbioru niż Packeta byłoby dość trudne. Nasze firmowe punkty są oparte na lokalnych partnerstwach z małymi firmami. Konsumenci mogą więc odebrać swoje przesyłki w ulubionej kawiarni, kwiaciarni, sklepie spożywczym, a nawet w sklepie w galerii handlowej. Wszystko zależy wyłącznie od preferencji. Można wybierać spośród ponad 5000 lokalizacji w Czechach, z około 1200 na Słowacji i prawie takiej samej na Węgrzech lub wybrać jedną z 1000 lokalizacji w Rumunii. Reszta punktów zlokalizowana jest w całej Europie. Są to punkty partnerskie, czyli te, które udostępniają nam współpracujące z nami firmy. W efekcie odbiór przesyłki jest dostępny niemal na każdym kroku.
Ogólnie rzecz biorąc odwiedzając nasze punkty odbioru, jako klient absolutnie nie musisz martwić się o proces obsługi, zastanawiać się, gdzie się udać itp.
1 API wiele możliwości
Jesteśmy zintegrowani z wieloma platformami, m.in.: Idosell, Baselinker, Magento, PrestaShop czy WooCommerce. Krótko mówiąc możesz błyskawicznie połączyć swój sklep z nami.
Nie korzystasz z żadnej z tych platform? Nie ma powodów do obaw! Dzięki naszemu API również będziesz mógł zintegrować swój sklep z naszą usługą. To proste i wygodne rozwiązanie dla każdego.
Co jeszcze możemy Ci zaoferować? Nasz geowidget! Po zintegrowaniu go ze swoją stroną internetową, klienci z łatwością znajdą najbliższe punkty odbioru. To wygodne i przyjazne rozwiązanie dla Twoich klientów.
Odbiór paczki
W jaki sposób można odebrać przesyłkę? Wystarczą 3 proste kroki:
- Wybór lokalizacji punktu
- Otrzymanie od nas powiadomienia, że paczka dotarła
- Udanie się do punktu odbioru i pokazanie sprzedawcy hasła do odbioru paczki, którą klient otrzymał SMS-em, e‑mailem lub w aplikacji mobilnej
- I tyle – klient zadowolony
P.S. Dobra wiadomość! Twoi klienci mogą przedłużyć pobyt paczki w naszym firmowym punkcie odbioru. W rezultacie przesyłka poczeka nawet do 21 dni!
Zwrot paczki
Proste zwroty paczek to podstawa w naszym portfolio usług.
Jeśli konsument chce zwrócić paczkę, a Twój biznes ma otwartą politykę zwrotów, wystarczy, że poprosi o kod zwrotu, odpowiednio zapakuje przesyłkę i zaniesie ją do dowolnego punktu odbioru Packety.
Nasz personel następnie zeskanuje etykietę lub wprowadzi kod zwrotny do naszego systemu, aby wygenerować etykietę i to wszystko!
Jesteśmy zrównoważeni 🙂
Szybki, prosty i wygodny odbiór oraz nadanie paczki to nie wszystko, co jest wspaniałe w punktach odbioru Packety. Cały proces odbioru przesyłki lub jej nadania odbywa się całkowicie bezpapierowo. Wystarczy jedno kliknięcie w naszej aplikacji. Dzięki temu dbamy także o naszą planetę.
Ponadto nasi kurierzy mają starannie zaplanowane trasy w naszym systemie strategicznego mapowania tras. Dzięki transportowi zbiorowemu nasz ślad węglowy jest niższy, a kierowcy efektywniej dostarczają lub odbierają przesyłki z/do wyznaczonych punktów odbioru.
Innym ważnym dla nas czynnikiem, gdy mówimy o dążeniu do zrównoważonego rozwoju, jest ponowne wykorzystanie materiałów w celu zmniejszenia ilości odpadów. Stworzyliśmy niestandardowe paczki magazynowo-transportowe, które nazywamy masterparcelami, które posiadają warstwę impregnacji dzięki czemu mają znacznie dłuższą żywotność niż zwykły karton. Skrzynki te służą do sortowania i przechowywania paczek w magazynach lub punktach odbioru i są wielokrotnie używane, aż całkiem dokładnie się rozpadną.