Blog

Zmiany w sekcji nadawania przesyłek poza UE

17.05.2021, 13:45

Wiemy, że wprowadzanie zgłoszenia celnego między krajami i przewoźnikami było skomplikowane w naszym systemie. Dlatego zdecydowaliśmy się na zmiany w sekcji nadawania przesyłek. Ujednolicenie sekcji i ustawienie jej tak, aby wysyłanie paczek poza UE było jak najłatwiejsze.

Efektem jest intuicyjny proces składania zgłoszeń celnych na jednym formularzu, w którym będziesz lepiej zorientowany, ponieważ poszczególne pola do wprowadzania danych będą się automatycznie zmieniać w zależności od wymagań krajów docelowyh i przewoźników.

Zmiany w sekcji nadawania przesyłek poza UE

Jakie zmiany w sekcji nadawania przesyłek czekają Cię w dziale klienta?

Wartość i waga przesyłek

Nie musisz już wprowadzać pól wartości i wagi, ponieważ suma wartości i wag poszczególnych pozycji zostanie wypełniona automatycznie.

Nowość: wybór sposobu odprawy celnej

Przy wprowadzaniu zgłoszeń celnych w pierwszej kolejności konieczne będzie wypełnienie metody odprawy celnej. Warianty te będą aktywne w zależności od wybranego przewoźnika i świadczonych przez niego usług. Do wyboru będą trzy opcje:

  • Własne zgłoszenie celne (posiadam własny EX.1)
    W przypadku tego wyboru, konieczne jest podanie numeru MRN konkretnego EX.1 (tj. celny dokument wywozowy), a także dołączyć dokument EX.1 w formacie PDF.
  • Wystawienie EX.1 przez Packeta.pl
    Z przyjemnością wystawimy Ci dokument celny. Opłata za tę usługę wynosi 17,76 zł za wydany EX.1 (w tym 1 kod celny) + 4,45 zł za każdy dodatkowy kod celny.
  • Odprawy pocztowe (bez EX.1 i opłat)
Jak to będzie działać w praktyce?

Np. w Szwajcarii będzie można wybrać dowolny z 3 wymienionych wariantów. I odwrotnie w przypadku wysyłek do Wielkiej Brytanii, będzie możliwa jedynie opcja 3. Te same ustawienia dotyczą przesyłek na Ukrainę i do Rosji, ale w tym przypadku sposób odprawy celnej można zmienić po indywidualnym uzgodnieniu.

Jakie zmiany w sekcji nadawania przesyłek czekają Cię w dziale klienta
Dostarczanie faktur

Nie będziesz już musiał wysyłać faktur pocztą elektroniczną. Od 17 czerwca 2021 r. będzie można wgrać te dokumenty bezpośrednio do naszego systemu.

Nazwy produktów

Nazwy produktów będą wymagane tylko w języku angielskim. Wypełnienie pola na czeską nazwę będzie jedynie opcjonalne.

Czy wysyłacie przez API? Całą dokumentację techniczną dotyczącą tych zmian można znaleźć pod tym linkiem.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się skontaktować z nami poprzez e-mail: info@packeta.pl

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, zachęcamy do złożenia zapytania o ofertę na naszej stronie Złóż zapytanie o ofertę. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i dostosujemy ofertę do Twoich potrzeb.

Jeśli masz pytania dotyczące handlu międzynarodowego, zapraszamy do rozmowy z naszym ekspertem cross-border, który pomoże Ci znaleźć najlepsze rozwiązania logistyczne.


Udostępnij:

Kategorie