Od kwietnia klienci Packety mogą szybciej i taniej wysyłać paczki do Chorwacji i Bułgarii. Nawiązaliśmy współpracę z BoxNow – kluczowym operatorem specjalizującym się w dostawach do automatów paczkowych w tych krajach – dzięki czemu udostępniamy polskim e-sklepom ponad 800 boxów w Chorwacji oraz około 700 w Bułgarii. Wysyłka produktów do tych krajów jest zatem teraz bardziej ekonomiczna – do Chorwacji już od 17 zł, a do Bułgarii od 19 zł.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz na sales@packeta.pl w tytule wpisując „Chorwacja i Bułgaria”.

Automaty paczkowe stają się coraz popularniejszą formą odbioru paczek w Chorwacji i Bułgarii – mocno widać ten trend w obu krajach. Np. względem 2021 roku o 20% więcej Chorwatów korzysta z boxów. Obecnie 34% dostaw realizowanych jest w taki sposób, a 48% regularnych e-kupujących korzysta z więcej niż jednej opcji dostawy (OOH i kurier).
Z punktu widzenia e-sklepów wysyłka do automatów paczkowych w Chorwacji i Bułgarii staje się więc nie tylko tańszą i bardziej ekologiczną formą dostawy, ale przede wszystkim odpowiedzią na preferencje konsumentów. Z tego też powodu nawiązaliśmy współpracę z BoxNow.
Od kwietnia wysyłka do automatów paczkowych BoxNow w Chorwacji to koszt od 17 zł, a do Bułgarii od 19 zł. Czas dostawy wynosi odpowiednio 3-4 dni do Chorwacji oraz 4-5 dni do Bułgarii. W ramach usługi obsługiwane są płatności przy odbiorze (COD). Maksymalny ciężar paczki to 15 kg w przypadku obu kierunków.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz na sales@packeta.pl w tytule wpisując „Chorwacja i Bułgaria”.
Zarówno w Chorwacji, jak i w Bułgarii, rynek e-commerce dynamicznie się rozwija.
Chorwacja
Według danych z 2023 roku, 70% użytkowników internetu w Chorwacji dokonało zakupów online. Wartość rynku e-commerce w 2023 roku osiągnęła 1,2 miliarda euro, a prognozy na 2024 rok wskazują na wzrost do 1,09 miliarda euro, co stanowi wzrost o 11,4% w porównaniu z poprzednim rokiem. Oczekuje się, że do 2029 roku rynek osiągnie wartość 1,7 miliarda euro. Najpopularniejsze kategorie to odzież (39%), elektronika (14%), kosmetyki oraz produkty z kategorii dom i ogród (po 12%).
Bułgaria
W 2023 roku 53% bułgarskich konsumentów dokonało zakupów online, wydając średnio 680 euro na osobę. Wartość rynku e-commerce w tym samym roku wyniosła 1,95 miliarda euro, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z 2022 rokiem. Prognozy wskazują, że do 2027 roku rynek ten osiągnie wartość 3,1 miliarda euro. Najczęściej kupowane są odzież, obuwie i akcesoria (81,3% kupujących), a także sprzęt sportowy i rezerwacje noclegów.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz na sales@packeta.pl w tytule wpisując „Chorwacja i Bułgaria”.
Q&A na początek współpracy:
- Muszę podpisywać umowę, by wysyłać przez Packetę?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie tu: https://client.packeta.com/pl/registration/choose-type i następnie wykonasz 2 kroki:
a) po zalogowaniu się do sekcji klienta zarejestruj adres rozliczeniowy i adres nadawcy,
b) poczekaj na zatwierdzenie rejestracji, co zwykle następuje w ciągu MAKSYMALNIE 3 dni roboczych (w 90% przypadków w ciągu kilku godzin).
I możesz nadawać paczki 😊 - Jak zintegrować się z Packetą?
Jest kilka opcji:
a) integracja za pomocą API – nasze IT przekaże Ci API oraz niezbędne informacje,
b) jeśli masz e-sklep na PrestaShop, Magento, IdoSell, WooCommerce lub korzystasz z BaseLinker, możesz automatycznie korzystać z Packety – mamy integrację z tymi platformami,
c) jeśli wysyłasz za pomocą Allegro, to również możesz skorzystać z Packety, ale na ten moment tylko na rynek czeski, słowacki i węgierski. - Jak nadawać paczki do Packety?
Jest kilka opcji:
a) Spakuj paczki w opakowanie zbiorcze i nadaj przesyłkę na Poczcie Polskiej (mamy z nią umowę).
b) Skorzystaj z usługi DropYourBox (więcej: https://www.packeta.pl/blog/obsluga-logistyczna-end-to-end) – kurier InPost odbierze przesyłki ze wskazanego adresu.
c) Dostarcz przesyłki do jednego z naszych magazynów – w Bielsko Białej lub Konotopie koło Warszawy.
d) Skontaktuj się z nami i zweryfikuj, czy Twoja lokalizacja nie znajduje się w okolicy jednej z naszych tras odbiorów. W ramach Packety posiadamy bowiem kilka linii, które odbierają paczki od naszych klientów.
e) Przy dużych wolumenach oferujemy dedykowany odbiór przez Packetę.